شناسهٔ خبر: 164556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان در فروردین ماه سال جاری

تردد سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تردد ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان در فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی مقیمی سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از تردد ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان در فروردین سال جاری خبر داد و گفت: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی ۲۳۸۵ تردد در ساعت بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با توجه‌ به آمار احصا شده از سامانه‌های هوشمند، جمعه ۲۴ فروردین سال جاری پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.

مقیمی، سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۱۴درصد عنوان کرد و افزود: سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های ترددشمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه پرترددترین محور در این بازه محور آرادان - گرمسار بوده، افزود: همواره همکاران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در قالب گشت‌های نظارت راهداری و ترابری فعالیت مضاعفی دارند و به‌صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند.

مقیمی در پایان اظهار کرد: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به‌صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ نیز آخرین وضعیت و اطلاعات جاده‌های کشور را در اختیار مردم گذاشته و پایگاه اینترنتی www.۱۴۱.ir نیز علاوه بر اطلاعات راه‌ها، وضعیت جاده‌ها را به‌صورت تصویری در اختیار مردم قرار می‌دهد.