شناسهٔ خبر: 164560 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارندگی و کاهش دما در کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ​​​​، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس بارندگی دارند. همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

رفیعی توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های غرب خلیج‌فارس امروز و فردا و دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم می‌شود.

وی آسمان تهران را نیمه‌ابری پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای امروز تهران به ۱۷ درجه بالای صفر رسید. همچنین، بیشینه دمای تهران فردا به ۲۱ درجه بالای صفر می‌رسد.