شناسهٔ خبر: 164588 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی استان کرمان مطرح کرد؛

کنترل بحران قرمز سیل کرمان با مدیریتی سبز

ترمیم سیلاب خراسان جنوبی (3).jpg مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: با هشدارهای به‌موقع هواشناسی بحران قرمز سیل کرمان با مدیریتی سبز کنترل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی هواشناسی استان کرمان، محسن عراقی‌زاده، مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: از تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه سامانه بارشی در سطح استان کرمان فعال بود و با فعالیت این سامانه، بارش باران، بارش برف و وزش باد نسبتاً شدید در استان کرمان رخ داد.

عراقی‌زاده همچنین گفت: هواشناسی استان کرمان قبل از ورود این سامانه، باتوجه‌به الگوها و نقشه‌های هواشناسی هشدار سطح نارنجی و سپس سطح قرمز صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به حضور در جلسه شورای مدیران استان و ارائه گزارش از میزان بارش‌ها و مناطق تحت‌تأثیر این سامانه و اعلام هشدارهای لازم، گفت: در جلسه مذکور استاندار کرمان با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد بحران در شهرستان‌ها و لغو مرخصی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی دستور داد که همه دستگاه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم باید کمک کنند.

عراقی‌زاده افزود: کارشناسان هواشناسی با همکاری صداوسیمای مرکز استان در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون کرمان، علاوه بر اعلام هشدارها و پیش‌بینی‌ها، میزان بارش در مناطق مختلف استان که از ایستگاه‌های هواشناسی دریافت می‌شد نیز اعلام می‌کردند.

وی تأکید کرد: این سامانه از ۲۷ تا ۳۱ فروردین در سطح استان فعال بوده که در این مدت بیش از ۱۰۰ گزارش بارندگی از ایستگاه‌های هواشناسی دریافت شده است. بیشترین بارش استان در این مدت در ایستگاه دهبکری به میزان ۱۰۷ میلیمتر و کمترین مقدار آن به میزان ۳ میلیمتر در ایستگاه بی‌بی حیات به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان خاطرنشان کرد خوشبختانه با پیش‌بینی‌های به‌موقع و اعلام هشدارهای لازم و جدی‌گرفتن آنها از طرف مسئولین و مردم، این سامانه بارشی در کرمان به‌خوبی کنترل و خسارت چندانی نداشته است.