شناسهٔ خبر: 164603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مناسبت روز معمار

پیام به مناسبت روز معمار مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پیامی روز معمار را گرامی داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، در متن پیام حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران چنین آمده است: سوم اردیبهشت ماه هر سال که مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی به نام روز معمار و معماری ایرانی نامگذاری شده است، این روز در واقع روز نکوداشت مردمی ترین هنر این سرزمین کهن است، مردمی که هزاران سال در اقلیم های گوناگون این دیار، هنر را به شگرف ترین گونه ممکن با تمدن و فرهنگ آمیخته اند تا امروز جهانی به آن افتخار کند و یزد عزیز به خود ببالد که می تواند بخشی از این معماری در سطح جهانی باشد و نام شهر میراث جهانی را برای خود برگزیند.
معماری ایران زبان گویای تمدن و فرهنگ این سرزمین است. معماران ایران از دیرباز با خردورزی و هنر خود باعث تعالی ارزش‌های مهندسی بوده‌اند.
امروزه زندگی در شهرهای بزرگ با مشکلات و بحران های زیست محیطی و اجتماعی بسیاری روبروست که در این میان ساخت و ساز و مهندسی آن بویژه مهندسی معماری آن مساله‌ای قابل توجه می‌باشد و همانطور که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر ترویج اصول معماری و رشد و آگاهی مردم جامعه نسبت به آن تاکید شده است می‌بایست در سیاست‌های کلان مهندسی کشور به آن نگاهی ویژه شود.
امید است با تکیه بر دانش و هنر و با تلاش و همدلی جامعه مهندسی، به تحقق معماری ارزشمند و اصیل ایرانی-اسلامی نایل گردیم و معماران با تمرکز بر هنر، دانش و خلاقیت خود بتوانند معماری معاصر با هویت اجتماعی و فرهنگی ایرانی-اسلامی رقم بزنند. روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار را به کلیه مهندسان بویژه همکاران معمار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران تبریک عرض می‌نمایم.