شناسهٔ خبر: 164623 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرودگاه لارستان موفق به اخذ گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ مدیریت انرژی شد

گواهینامه فرودگاه لارستان سرپرست فرودگاه بین المللی شهید آیت الهی لارستان از اخذ گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ مدیریت انرژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الهی لارستان، محسن رفیعی سرپرست فرودگاه بین المللی شهید آیت الهی لارستان از اخذ گواهینامه ISO ۵۰۰۰۱ مدیریت انرژی خبر داد و گفت: هدف از تدوین استاندارد ISO۵۰۰۰۱ تعیین الزامات مورد نیاز جهت ایجاد اجرا، برقرار نگه‌داشتن و بهبودبخشیدن سیستم مدیریت انرژی در یک سازمان است که سازمان قادر می‌سازد با یک رویکرد نظام‌مند بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی استفاده و مصرف انرژی را حاصل کند.

کاهش هزینه‌های مالی مصرف انرژی، افزایش بهره‌وری انرژی و بهبود کارایی انرژی، هوشمندسازی مکانیزم انرژی، ایجاد فرهنگ الگوی مصرف برای استفاده مناسب از انرژی، استانداردسازی مصرف انرژی و بهبود مستمر در مدیریت انرژی، زمینه سازی برای نوآوری در حوزه انرژی و مشخص سازی فرصت‌های بهبود مصرف انرژی، ایجاد راهکارهای سازگار با استاندارد زیست محیطی با کاهش آلودگی انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای و... به عنوان مزایای استقرار سیستم مدیریت انرژی قادر می‌سازد سیستم مدیریت انرژی را به صورت یکپارچه با سایر سیستم‌های مدیریت خود بکار ببرد.

سرپرست اداره کل فرودگاه بین‌المللی لارستان افزود: با دریافت این گواهینامه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش همکارانم در فرودگاه برای کسب این مهم، از امروز و با دریافت این گواهینامه مسئولیت ما سنگین‌تر و نظارت‌ها بیش‌ازپیش خواهد بود و از همه مدیران و کارکنان توقع دارم با تلاش بیشتر، تمامی موارد مطرح شده را پیگیری کنند.