شناسهٔ خبر: 164661 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

در دیدار سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور مطرح شد؛

لزوم استفاده از تنوع اقلیمی کشور در راستای بهبود وضع اقتصادی

دیدار نماینده مجلس با رهنما سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در دیداری با رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: باید از شرایط تنوع اقلیمی که در سراسر کشور به‌ویژه منطقه نهبندان و سربیشه در استان خراسان جنوبی وجود دارد، به نحو مطلوبی در راستای بهبود وضع اقتصادی و درآمدی مردم منطقه بهره ببریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روز یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه با حضور در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نشست با حضور ابراهیم فتاحی، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، ساویز صحت کاشانی، رئیس مرکز آموزش منطقه‌ای سازمان هواشناسی کشور و جواد نخعی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان خراسان جنوبی، برگزار شد.

مهدی رهنما، رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در این نشست ضمن معرفی فعالیت‌های علمی و کاربردی این پژوهشگاه در خصوص سامانه‌های تولیدی از قبیل سامانه پیش‌بینی و هشدار سریع سیل، سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور، سامانه پیش‌بینی و هشدار آلودگی هوا، سامانه پیش‌بینی و هشدار گردوخاک، طراحی و تولید اطلس باد کشور و همچنین راه‌اندازی نرم‌افزارهای موبایلی پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوای کشور و هوای اربعین به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی و تأسیس مرکز بین‌المللی مطالعات گردوخاک در تهران، مرکز مطالعات مخاطرات هوا و اقلیم در قم، مرکز مطالعات هواشناسی بیابان و محیطی در میبد و همچنین مرکز مطالعات اقلیم-کشاورزی در اردبیل توضیحاتی داد.

در ادامه این نشست، مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ضمن تأیید فعالیت‌های علمی و کاربردی این پژوهشگاه، در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مناسب حوزه انتخابیه خود به‌ویژه شهر سربیشه در راستای بهره‌مندی از ظرفیت تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر به ارائه مطالبی پرداخت.

وی عنوان کرد: باید از شرایط تنوع اقلیمی که در سراسر کشور به‌ویژه منطقه نهبندان و سربیشه در استان خراسان جنوبی وجود دارد، به نحو مطلوبی در راستای بهبود وضع اقتصادی و درآمدی مردم منطقه بهره ببریم.

سخنگو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان حمایت از مجموعه‌های این چنینی ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با همکاری و همراهی این کمیسیون بتوانیم از ظرفیت‌های علمی و کاربردی این پژوهشگاه در راستای افزایش تولید انرژی‌های نو و تجدیدپذیر استفاده کرد.