شناسهٔ خبر: 164733 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم گشت‌های مشترک ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین

املاک قزوین رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: به منظور ساماندهی مشاوران املاک، گشت‌های مشترک کنترل املاک و مستغلات در استان قزوین در سال جدید ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)، سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده است و در سال جدید هم این گشت زنی‌ها تا ساماندهی فعالیت مشاوران املاک ادامه خواهد داشت. 

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری تعدادی از بنگاه‌های مشاوران املاک است که در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند، از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آن‌ها اقدام شود. 

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی  استان قزوین بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با همکاری صنعت معدن و تجارت، صنف مشاورین املاک، تعزیزات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در بازدید گشت مشترک حضور دارند تا شاهد ساماندهی فعالیت مشاوران املاک به منظور بهبود وضعیت حوزه مسکن باشیم. 

وی ادامه داد: نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری وعدم صدور فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک است. 

پزشکی فر در پایان گفت: گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه‌های حاضر در این گشت تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه خواهد داشت و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان برخورد خواهد شد.