شناسهٔ خبر: 164745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای پروژه‌های مسکن ۹ شهر گیلان به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در ۲۰۶ هکتار زمین

محمدرضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در استان گفت: در حال حاضر ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، محمد رضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در گیلان، گفت: در حال حاضر ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به‌صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست که از این تعداد در ۳۴۹۰ واحد از روش‌های نوین و صنعتی ساز استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم تأمین مسکن برای شهروندان فاقد مسکن بوده است و آمار متقاضیان برای برخورداری از مزیت‌های این طرح هم به وضوح هدف‌گذاری درست دولت سیزدهم را نشان می‌دهد، به طوری که بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

وی از واریز آورده اولیه ۸۵۹۶ نفر از متقاضیان خبر داد و تأکید کرد: طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم.

فلاحتگر مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد دانست و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی برخی از این واحدها به ۹۵ درصد رسیده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه زودتر به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.