شناسهٔ خبر: 164777 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

رگبار باران، وزش باد شدید و گردوخاک در بیشتر مناطق کشور

باد طوفان توفان وزش باد سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و  وزش باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی اضافه شدن استان‌های پر خطر به هشدار نارنجی شماره ۸ خبر داد.

بر این اساس از امروز تا روز پنجشنبه رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.

سه‌شنبه گستره فعالیت این سامانه در استان‌های کرمان، مازندران، گلستان، چهارشنبه گلستان، سیستان و بلوچستان، فارس و پنج‌شنبه کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ از مخاطرات این شرایط جوی اعلام شده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در این مدت ضرورت دارد.