شناسهٔ خبر: 164817 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عدالت محوری؛ مهمترین برنامه راهبردی حوزه بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی است

سید جوادی یازدهمین نشست هم اندیشی سیاستگذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و اولین نشست در سالجاری با هدف عملیاتی کردن برنامه ها و رفع مشکلات در راستای برنامه های راهبردی این حوزه در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یازدهمین نشست سیاستگذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی با حضور سیده انسیه سید جوادی مشاور بانوان وزارت راه و شهرسازی و مشاوران بانوان شرکت ها و سازمان های تابعه در محل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور برگزار شد.

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در این نشست، ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری های مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی، بر اهمیت حضور پر رنگ بانوان در بخش های مدیریتی و عملیاتی تاکید کرد و از آمادگی شرکت برای پیشبرد برنامه های این حوزه در راستای تقویت جایگاه بانوان شاغل در شرکت خبر داد و  به تشریح وظایف و فعالیت های متنوع و گسترده شرکت و دغدغه ها و چالش های مخاطبان این بخش که عموم مردم هستند ‍پرداخت .

سیدجوادی مشاور بانوان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در این نشست ضمن تقدیر از زحمات تلاشگران حوزه امور بانوان و خانواده، بر ضرورت برنامه ریزی‌های مدون به منظور عملیاتی شدن برنامه های راهبردی این بخش تاکید کرد.

وی بیان کرد: مهمترین هدف وزارت راه و شهرسازی در حوزه بانوان عدالت محوری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بانوان در زیرمجموعه های وزارت راه  و شهرسازی است و خواستار بهره مندی از توان و تخصص بانوان در مشاغل مدیریتی خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی شد.

سیدجوادی گفت: تسهیل، تسریع و تکریم بانوان در سال ۱۴۰۳ باید سرلوحه کار مشاوران قرار گیرد و همچنین با احصاء اطلس آسیب شناسی اجتماعی بانوان به همراه تقویت نقش آفرینی و توانمند سازی ایشان پس از تهیه نقشه راه مربوطه از اولویت های اصلی حوزه بانوان می‌باشد. مشاور بانوان و خانواده وزیر راه و شهرسازی حمایت مسئولین و مدیران سازمان ها را از مهمترین ارکان عملیاتی شدن اهداف دانست.

در این نشست  ساره محسنی تنکابنی مشاور امور بانوان و خانواده شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با ارایه گزارشی جامع از آخرین وضعیت زنان شاغل در این شرکت، فعالیت های صورت گرفته در حوزه آموزش، سلامت و ورزش،  جوانی جمعیت، حجاب و عفاف را تشریح کرد و از برنامه ریزی های سال جدید برای ارتقاء جایگاه بانوان شاغل با تکیه بر توانمندی های آنان خبر داد.