شناسهٔ خبر: 164886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دیدار مدیر کل و کارکنان بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان

22 به مناسبت گرامیداشت چهل وپنجمین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مدیر کل و کارکنان بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به بهانه گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) مدیر کل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، بازنشستگان، معاونین و جمعی از مدیران بنیاد مسکن استان با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز دیدار کردند.

در ابتدای این مراسم بعد از تلاوتی چند ازکلام ا... قرآن مجید، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک سال نو، عید سعید فطر و تبریک پیروزی مقتدرانه سپاه پاسداران و تنبیه اسرائیل و در راس آن آمریکا توسط غیور مردان نیرو های مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: درپایان چهل و چهارمین سالگرد و شروع چهل و پنجمین سالروز تاسیس بنیاد مسکن و ۲۱ الی ۳۱ فروردین گرامیداشت دهه افتتاح حساب ۱۰۰ قرار گرفته ایم و ضمن تبریک به حضرتعالی و همکاران تلاشگر گوشه ای از عملکرد این نهاد مقدس را خدمتتان تقدیم نموده و در پایان از فرمایشات و رهنمودهای جنابعالی استفاده خواهیم کرد.

حجت اله سروری گفت: در استان آذربایجان شرقی ۲۰۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که در کلیه این روستاها تهیه و مطالعه طرح هادی انجام و به اتمام رسیده  است و در سال ۱۴۰۲ تقریبا ۹۵۰روستا توسط بنیاد مسکن و مشاورین ذیصلاح بازنگری شده است و امسال نیز همانند سال های گذشته هر هفته در روزهای یکشنبه جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح هادی روستایی برگزار می کنیم و در جهت توسعه روستاها محدود روستاها را با نمایندگان ادارات ذیربط واعضا جلسه طبق ضوابط ومقررات فنی افزایش می دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و تاکید مقام معظم رهبری افزود: همه کارهای عمرانی وفرهنگی و... بنیاد مسکن با مشارکت مردم در راستای جهش تولید اجرا  و عملیاتی می شود.

سروری ادامه داد: تاکنون ۸۵ درصد از مساکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک از نعمت اعطا و تحویل سند مالکیت بهره مند شده اند.

وی با اشاره به وجود ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان گفت: تا کنون ۵۲ درصد این واحدها مقاوم سازی و نوسازی شده اند که دیگر در حوادث طبیعی از قبیل سیل و زلزله نگرانی در خصوص واحدهای روستایی نداشته باشیم و سالانه سهمیه استان تا سال گذشته ۱۲ هزار واحد بوده که امسال با متمم به ۲۰ هزار واحد مسکونی درآذربایجان شرقی افزایش یافته که ۱۱ هزار واحد معرفی به بانک داشتیم که متقاضیان می توانند با حضور دربنیاد مسکن شهرستان از نعمت ۳۵۰ میلیون وام روستایی با بهره ۵ درصد استفاده کنند و خانه خود را مقاوم نمایند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: ازبهمن ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲ مهندسین و کارشناسان حوزه بازسازی آذربایجان شرقی طی ۷ ماه تعداد یک هزار و ۸۰۰ واحد تعمیری و ۴۲۰ واحد احداثی را تا مرحله سفید کاری درزلزله اخیر خوی آذربایجانغربی وشهر فیرورق احداث واتمام نموده واین جای شکر داشته و قابل قبول است.

در ادامه نماینده ولی فقیه دراستان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز طی سخنانی سالروز تاسیس بنیاد مسکن، عید سعید فطر و سال نو را تبریک گفت.

آیت الله آل هاشم در ادامه سخنان خود بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درتاسیس نهادهای انقلابی ودولتی به وجود نام خویش درلگو ونام ادارات کلا مخالفت کرده وفقط دردو نهاد انقلابی مخالف نکردند یکی کمیته امداد امام خمینی (ره) بود ویکی افتتاح دهه حساب۱۰۰ امام (ره) وسالروزتاسیس بنیاد مسکن بود که نام امام خمینی دران موجود و مزین است وعلت آن این بود یقین داشتند که این دو نهاد در خدمت به مردم شریف و محروم جامعه چه در شهرها و چه در روستاها خدمات شایستی انجام خواهند داد که یقینا بعد از انقلاب قابل توسعه وآبادانی کشور قابل توسط این دو نهاد انقلابی مشاهده وبوضوح دیده می شود.

امام جمعه تبریز با ابراز خوشحالی در ادامه سخنان خویش از مدیرکل کمیته امداد و مدیرکل بنیاد مسکن استان و کارکنان آن جهت نوسازی واحدهای خشتی روستای پیشتاب از توابع شهرستان هوراند تشکر کردند و گفتند: بنده شخصا یکسال پیش قبل از احداث این واحدها و اخیرا بعد از اتمام و افتتاح این واحد های در روستای پیشتاب حضور یافته که کارهای خوبی انجام شده بود. 

امام جمعه تبریز در پایان سخنان خویش از خدمات ارزشمند مدیرکل و کلیه کارکنان بنیاد مسکن آذربایجان شرقی و به ویژه نماینده محترم ولی فقیه و ریاست محترم بنیاد مسکن کشور و همکارانشان تشکر و قدرانی نموده و آروزی توفیق روز افزون ازخداوند متعال مسئلت کرد.