شناسهٔ خبر: 164895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آخرین وضعیت راه‌های استان خراسان رضوی با حضور مسئولین سازمان برنامه و بودجه کشور

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه بازدید رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمرانی شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور آخرین وضعیت راه‌های استان خراسان رضوی با محوریت بررسی ظرفیت های سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح و بررسی شد.

به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه بازدید شکیبایی فر رییس امور راه و ترابری و مدیریت عمرانی شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر مسیولین کشوری از آزاد راه حرم تا حرم قطعه مشهد- سه راهی تربت حیدریه در محل کارگاه گفت: خراسان رضوی با ۱۱۳ هزار کیلومترمربع مساحت رتبه پنجم مساحت را در کشور داراست.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: با توجه به وجود حرم مطهر حضرت رضا (ع) و جذب زایران از سایر استان ها و کشورها و با استناد به آمار حضور۳۵ میلیون زائر سالیانه در استان که عمده آنان از طریق راه ها به مشهد وارد می شوند اولویت تکمیل آزادراه ها و راههای منتهی به استان در دستور کار ویژه قرار دارد.

در این جلسه داعی درخواست تخصیص کامل اعتبارات را مطرح کرد.

بر پایه این خبر در استان خراسان رضوی ۱۰ طرح ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی به اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تفویض شده که در کارگروه ها و کمیته های مختلف با محوریت این اداره کل در استان اولویت بندی شده و در حین اجرا است.

گفتنی است این ۱۰ طرح عمرانی حوزه راه، ۱۴۷۰ کیلومتر است که ۱۰۱۳ کیلومتر از ان در استان خراسان رضوی است، ۳۰۰ کیلومتر زیر بار عبور، ۱۳۵ کیلومتر در دست اجرا و ۱۵ کیلومتر نیز در مرحله برگذاری مناقصات است.