شناسهٔ خبر: 164901 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رصد مشاوران املاک با سامانه تحت وب تعیین اجاره بها در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان همراهی و هماهنگی فعالیت هایشان با سامانه خودنویس وزارت راه و شهرسازی به طور کامل فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمد حسن قانع دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی در حاشیه گشت مشترک از املاک مشهد گفت: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و بر اساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

دبیر کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

قانع گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

در این بازدید رییس اداره راه و شهرسازی مشهد و نمایندگان ادارات صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه مشاوران املاک حضور داشتند.