شناسهٔ خبر: 164924 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد؛

رعایت شاخص‌های هوشمندسازی در ساخت پروژه‌های عمرانی

غفوری _ پرتره سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در نخستین نشست قرارگاه هوشمندسازی، انرژی و فناوری‌های نوین بر رعایت شاخص‌های هوشمندسازی در ساخت پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید نشست قرارگاه هوشمندسازی، انرژی و فناوری‌های نوین با حضور سعید غفوری رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای قرارگاه مذکور در مجموعه ستاد و اعضای هیئت مدیره و مسئولان ذی‌ربط در شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

غفوری در این نشست با تأکید بر اینکه تلاش بر این است تا مأموریت‌های محوله به شهرهای جدید در ساخت‌وساز و تکمیل واحدهای مسکونی با کمک فناوری‌های نوین به بهترین نحو به انجام برسد، گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه هوشمندسازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در شهرهای جدید آغاز شده که تا کنون نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر و به پایان رساندن آن‌ها یکی از اولویت‌های ما در سال جاری خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه رعایت شاخص‌های هوشمندسازی در پروژه‌های مسکونی، حمل‌ونقل، محیط‌زیست و سایر موارد بهینه سازی باید در سطح شهرهای جدید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: برنامه عملیاتی شرکت‌های تابعه در سال ۱۴۰۳ باید بر حسب نیاز واقعی و پتانسیل موجود در هر شهر تدوین و یک پروژه شاخص معرفی شود.

به گفته این مقام مسئول پروژه معرفی شده باید طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری برسد.