شناسهٔ خبر: 164972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رتبه برتر اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جشنواره ستاد ملی جوانی جمعیت کشور

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جشنواره ستاد ملی جوانی جمعیت رتبه برتر را در واگذاری زمین رایگان به خانواده های مشمول قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه جلسه ستاد جوانی جمعیت استان خراسان رضوی که به ریاست یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی برگزار شد، گفت: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف است در ۲ قالب سه فرزندی (متقاضیانی که فرزند سوم آنان بعد از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده اند) و یا ۴ فرزندی (همه فرزندان زیر ۲۰ سال) زمین رایگان تا سقف حداکثر ۲۰۰ متر مربع واگذار کند.

داعی افزود: با توجه به راهبری و اهتمام استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در قرارگاه نهضت ملی مسکن استان مقرر گردید تا پایان سال ۱۴۰۲، ۶ هزار متقاضی زمین خود را دریافت که با واگذاری این قطعات به ۶ هزار و ۱۱۸ متقاضی برنامه استان خراسان رضوی در محور جوانی جمعیت با درصد تحقق بالای ۱۰۰ در صد محقق شد.

وی گفت: در استان خراسان رضوی خوشبختانه ۳ مرحله واگذاری جوانی جمعیت انجام شده است، که در مرحله اول تحت پویش قربان تا غدیر، مرحله دوم تحت عنوان پیامبر اعظم (ص) و در مرحله سوم تحت پویش خانواده مهدوی صاحب زمین شده اند.

داعی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۲۲ هزار و ۴۸۸ متقاضی در طرح سه فرزندی و چهار فرزندی تایید نهایی شده اند که ۶ هزار و ۱۱۸ نفر متقاضی زمین های خود را دریافت کرده اند.

گفتنی است در این جلسه مولوی مسئول جوانی جمعیت اداره کل راه و شهرسازی استان نیز حضور داشت.