شناسهٔ خبر: 164978 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه  از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته 

1668238518211hd5lo56ooc7efnnund3qutnikv.jpg طی یک سال گذشته در ۱۲ نقطه از محور های مواصلاتی استان عملیات نصب سیستم روشنایی جدید انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)؛ جعفر صادقی پور معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است ، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که شامل ۱۰ عملیات  بزرگراهی و ۲ عملیات راه اصلی بوده با اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور یاد آور شد: همچنین در این مدت زمان تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال ، تعمیر و نصب شد.

وی ادامه داد: نصب یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلو اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲  در محور های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه ها در سال گذشته است.