شناسهٔ خبر: 164980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولویت راهداران ارتقای ایمنی جاده‌های مازندران

مازندران جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ضمن گرامی داشت روز ملی ایمنی حمل و نقل (۷ اردیبهشت) اظهار کرد: ارتقای ایمنی جاده ها دغدغه همیشگی و اولویت اصلی راهداران مازندران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: با توجه به تردد میلیونی در جاده های مازندران، اجرای روکش آسفالت، خط کشی، نصب علائم، آشکار سازی نقاط پر حادثه، شانه سازی، تعویض گاردریل با نیوجرسی، رنگ آمیزی پایه ها و نرده ها ، شست‌وشو و ساماندهی علائم، اصلاح قوس ها و ... با جدیت در دست اجراست.

وی افزود: ایمنی باعث توسعه اقتصادی در کشور می‌شود و حساسیت‌ها در این بخش توسط همکاران ما بسیار جدی‌ گرفته می‌شود.

جهانیان تصریح کرد: در جهت ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بازسازی ، نوسازی و تعمیر و نصب ۱۱هزار و ۸۵۰ عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر ، پاکسازی و شستشوی ۲۱هزار و ۷۰۰عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر و ۵۶۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی طی یک سال گذشته توسط اکیپ‌های راهداری انجام شد.

وی در خصوص اجرای عملیات روشنایی راه ها گفت: ۴۵۰ کیلومترتعمیر، نگهداری و بروزرسانی سیستم روشنایی راه ها و تونل ، احداث ۲۹ کیلومتر، تعمیرات ۱۹۲۰عدد چراغ چشمک زن، نگهداری و راهبردی تونل های هوشمند به طول ۵ و نیم کیلومتر در محور هراز در سال گذشته انجام شده است.

مدیر کل راهداری استان ایمن سازی محورهای مواصلاتی و تداوم جریان پیوسته تردد های ایمن جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است که کوچکترین عامل بازدارنده در این جریان پیوسته، صدمات جبران ناپذیری را به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد خواهد ساخت.