شناسهٔ خبر: 164993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

ويديو / اضافه تناژ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال گذشته با کنترل و بازرسی از ۴هزار و ۱۵۲ وسیله نقلیه سنگین، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار بیش از ظرفیت مجاز در راه های استان شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، علیرضا معیری پور گفت: طی سالی که گذشت ۳ هزار و ۱۱۳ تن بار بیش از ظرفیت مجاز از ۸۳۲ خودروی متخلف توسط گشت‌های حمل‌ونقل کشف شد.

وی اضافه کرد: گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل‌ونقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل‌ونقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

وی در ادامه گزارشی نیز از جابه‌جایی بار توسط ناوگان حمل‌ونقل این استان طی سال ۱۴۰۲ گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۱۳۱ هزار تن کالا به مقاصد داخل و خارج از استان جابه‌جا شد که نسبت به سال پیش از آن ۹.۸۴درصد افزایش داشته است.

به گفته معیری‌پور تعداد بارنامه صادر شده در این مدت نیز ۷۵۲ هزار و ۹۶۰ برگ بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، ۶.۸۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در سال گذشته با افزایش ۹۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن هزار و ۴۱۸ تن بار توسط ناوگان وانت بار استان حمل شد.

معیری‌پور افزود: در حال حاضر با طرح ساماندهی ناوگان وانت بار ۴هزار و ۳۸۲ ناوگان وانت بار با ۴۳۹راننده دارای کارت هوشمند در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.