شناسهٔ خبر: 165035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۱۳۵ راهدار و ۱۱۵ دستگاه تجهیزات راهداری جهت برقراری تردد ایمن در محورها

سیل در محورهای مواصلاتی یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در جریان بارش‌های اخیر تعداد ۱۳۵ راهدار با استفاده از ۱۱۵ دستگاه و تجهیزات راهداری به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی و ایمن‌سازی شبکه راه‌های استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در رابطه با وضعیت شبکه راه‌های استان در شرایط فعلی اظهار کرد: با توجه به اعلام آماده باش قبلی از سوی ستاد مدیریت بحران راهداری کلیه مرخصی و مأموریت‌های پرسنل لغو شد و با شروع بارش‌ها که در شهرستان‌های تفت، اشکذر، اردکان، یزد، مهریز و بهاباد بیشترین درگیری را به وجود آورده بود، تمامی تیم‌های عملیاتی جهت برقراری تردد ایمن در محورها، فعال شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: طی روزهای اول و دوم حجم روان آب وارد شده به شبکه جاده‌ای از جمله محور یزد – مهریز (محدوده کافه صحرا) به شدت بالا بود که برای چند ساعت تردد را با کندی بسیار مواجه کرد. محور روستایی یزد – دربید نیز به صورت کامل تخریب و دچار خسارت‌های سنگین شده است که عملاً تردد در این محور را مختل کرده و تا اطلاع ثانوی مسدود است.

رستگاری ادامه داد: محور خضرآباد و فولاد نیز به دلیل جاری شدن روان آب‌های بالادست که به سمت چرخاب هدایت می‌شد، در دو روز ابتدایی بارندگی مسدود اعلام شد اما به مرور و با کاهش سطح روان آب‌ها، تردد در این محور نیز برقرار است.

وی همچنین به درگیری شدید محورهای روستایی در شهرستان بهاباد از جمله بنستان، ده جمال، کمکوئیه و ... اشاره کرد و گفت: محورهای نامبرده در ساعت‌های اولیه بارش مسدود شد که با تلاش راهداران در همان روز محورها بازگشایی و ایمن‌سازی شد.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تقریباً تمامی شبکه جاده‌ای استان قابل تردد است؛ اما به علت استمرار بارندگی در برخی مناطق به ویژه محورهای مروست و خاتم و لغزندگی راه‌ها از تمامی کاربران تقاضا داریم که ضمن تردد با سرعت مطمئنه، کلیه موارد ایمنی را رعایت نمایند تا شاهد کمترین حوادث جاده‌ای باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در رابطه با وقوع حوادث جاده‌ای در سیل و بارندگی‌های اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه از چند مورد حادثه‌ای که در بستر شبکه جاده‌ای استان رخ داد، هیچ‌یک خسارت انسانی و جانی در برنداشته و خسارت‌ها مالی بوده است.

رستگاری تأکید کرد: با شروع بارش‌ها ۱۳۵ نفر از پرسنل و راهداران به صورت مستقیم درگیر شده و با تلاش‌های شبانه‌روزی و به کاری گیری ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری و همچنین بهره‌گیری از ماشین‌آلات بخش خصوصی، توانستیم تردد روان و ایمن را در محورها برقرار کنیم.

وی در رابطه با خسارت‌های وارده به شبکه راه‌ها، اذعان کرد: با توجه به حجم عظیم بارندگی و سیلاب ‌ها، قطعاً خسارت‌های وارد به شبکه جاده‌ای استان بسیار سنگین است که در روزهای آتی با فروکش کردن شدن بارندگی، پایش جاده‌ای انجام شده و به صورت رسمی میزان خسارت اعلام خواهد شد.

این مسئول در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش‌های تک‌تک افراد در مجموعه راهداری استان که به صورت شبانه‌روزی و با جان‌ودل برای  ایجاد امنیت و ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: یکی از معضلات جدی و همیشگی مجموعه راهداری که بارها بر رفع آن تأکید شده و در چنین شرایطی بیش‌ازپیش محسوس است، کمبود نیروی انسانی می‌باشد بر روند ارائه خدمات، کیفیت و کمیت آن به شدت تأثیرگذار و آسیب‌پذیر است.