شناسهٔ خبر: 165048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در ایمنی حمل و نقل

گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در روز ملی ایمنی حمل و نقل با اشاره به نقش مهم فرهنگ و رفتار ترافیکی صحیح در ارتقای ایمنی عبور و مرور و حمل و نقل، گفت: راهبرد موثر برای کاهش حوادث و تلفات جاده ای، آموزش و فرهنگ سازی عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی طی پیامی به مناسبت هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل ونقل؛ اظهارداشت که ایمنی حمل و نقل، موضوع مهمی است که با توجه به نقش دستگاه‌های اجرایی مرتبط؛ این موضوع یک رویکرد همگانی را می طلبد.

وی به پرچمداران و فعالان حمل و نقل، تلاشگران جاده ها و رانندگان و راهداران عزیز استان، این روز را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بعنوان یکی از متولیان برقراری ایمنی تردد کاربران جاده ای، به سهم خود طرح های آموزشی را برای دانش آموزان مدارس حاشیه راهها و موتورسواران در طول سال اجرا می کند.

به گفته مصدقی، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ۴۰ مدرسه حاشیه راهها و بیش از ۷ هزار راکب موتور سوار در ۵۰ همایش، از این طرح های آموزشی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: همکاری با پلیس راه برای کنترل نامحسوس جاده‌ای به ویژه در اعیاد و مناسبت‌های خاص، کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی باری و مسافری،برگزاری کمیسیون ایمنی با حضور دستگاه‌های اجرایی برای بررسی مشکلات ایمنی و راهکارها و نصب سامانه های هوشمند جاده ای و ترمیم جاده ها و علائم ایمنی و سایر موارد از جمله اقدامات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش زیرساختی و کنترل و نظارت است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم در افزایش ایمنی حمل و نقل، یادآور شد: پررنگ شدن رعایت قوانین و مقررات در سطح جامعه و مسوولیت پذیری همه شهروندان در برابر رعایت نکات ایمنی ، کاهش حوادث و تلفات جاده ای را بدنبال دارد.