شناسهٔ خبر: 165126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۵۸.۵ درصد مسافران خراسان شمالی با مینی بوس طی یک ماه

جابجایی ۵۸.۵ درصد مسافران خراسان شمالی طی فروردین امسال با مینی‌بوس جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سعید سبحانی معاون حمل‌ونقل این اداره کل گفت: طی فروردین امسال ۵۸.۵ درصد مسافران خراسان شمالی با مینی‌بوس جابه‌جا شدند.

وی با اشاره به جابه‌جایی ۲۳ درصد مسافران با سواری کرایه عمومی و ۱۸.۵ درصد مسافران با اتوبوس افزود: در ماه گذشته ۱۴۲ هزار و ۴۶۲ مسافر با انواع ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شدند که ۱۲.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول افزود: جابه‌جایی مسافران در این بازه زمانی با ۱۷ هزار و ۹۸۸ سفر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در نخستین ماه فصل بهار، ۷۵ درصد مسافران توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون استان و ۲۵ درصد خارج استان سفر کرده‌اند.

سبحانی ادامه داد: ۳۸ شرکت، هزار و ۲۹۶ راننده و ۸۴۳ دستگاه ناوگان شامل ۱۴۹ دستگاه اتوبوس، ۲۵۳ دستگاه مینی‌بوس و ۴۴۱ دستگاه سواری کرایه عمومی در بخش مسافری فعالیت می‌کنند.

به گفته وی مسافران می‌توانند انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.