شناسهٔ خبر: 165181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل محصولات کشاورزی گلستان، نیازمند برنامه ریزی‌ دقیق

گلستان رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: کشاورزان و صاحبان کالا به دلیل همزمانی برداشت و جلوگیری از فسادپذیری محصولاتی همچون گندم، کلزا، سیب زمینی، چغندرقند و جو لازم است برنامه ریزی‌های لازم را برای حمل و نقل روان و بی‌وقفه آن‌ها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،  محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی‌های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بکارگیری بیش از ۵ هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است. 

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی‌های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد. 

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل‌های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند. 

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت‌های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند.