شناسهٔ خبر: 165185 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گذرگاه‌های غیرمجاز ریلی راه‌آهن جنوب جمع‌آوری شد

ببینید| راه‌آهن همدان- سنندج با ۲۰ هزار تن ریل ملی به بهره‌برداری می‌رسد سرپرست راه‌آهن جنوب از جمع‌آوری ۲۲۵ گذرگاه هم‌سطح غیرمجاز که مخالف با مقوله ایمنی راه‌آهن است، در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، محمدعلی مرادی، سرپرست راه‌آهن جنوب با بیان این که وجود گذرگاه‌های هم‌سطح غیرمجاز، مخالف با مقوله ایمنی راه‌آهن است گفت: برای ایمنی ساکنین و هم‌جواران ریلی و سیر و حرکت قطارها و ضرورت ساماندهی گذرگاه‌های غیرمجاز، با بررسی‌های روزانه خطوط ریلی، ۲۲۵ گذرگاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ جمع‌آوری شد.

وی یادآور شد: گذرگاه غیرمجاز به مسیرهایی گفته می‌شود که بدون هماهنگی، اطلاع، اصول ایمنی و عدم کارشناسی متخصصان راه‌آهن، از سوی ساکنین محلی و مردم به‌صورت مختلف برای ترددهای روزانه بر روی خطوط ریلی ساخته و استفاده می‌شود که این امر کندی سیر قطارها و ایجاد حوادث ناخوشایند جانی و مالی برای ساکنین هم‌جوار ریل و راه‌آهن را به دنبال دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: خطوط ریلی راه‌آهن جنوب به علت قدمت و شرایط جغرافیایی در هم‌جواری شهری و روستایی قرار دارد و به طور مستمر با چالش‌هایی مانند گذرگاه‌های غیرمجاز و تخطی به حریم ریلی، سنگ‌پرانی و … روبرو بوده است. به همین منظور و برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ضمن جمع‌آوری این گذرگاه‌ها، کارگروه‌هایی با مأموریت آموزشی و فرهنگ‌سازی عمومی ساکنین حاشیه خطوط ریلی و حسن هم‌جواری تشکیل شده که با حضور در مدارس، مساجد و … به ارائه آموزش‌های حضوری و چهره‌به‌چهره می‌پردازند.