شناسهٔ خبر: 165188 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالیت ۳ پیمانکار برای تکمیل تعریض محور آهنگران - ساروق - کمیجان در استان مرکزی

کمیجان جهانی عزم جزم برای تکمیل پروژه تعریض محور «آهنگران - ساروق - کمیجان»، نوید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای تحقق یک مطالبه دیرینه به مردم و کاربران جاده‌ای در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جـهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از تلاش مضاعف و حداکثری برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه تعریض محور «آهنگران - ساروق - کمیجان» در سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: این محور در مجموع به طول تقریبی ۵۴ کیلومتر است که تاکنون ۴۸ کیلومتر از آن تعریض شده و برای تعریض شش کیلومتر باقیمانده آن، در حال حاضر سه پیمانکار به‌صورت هم‌زمان کارگاه‌های خود را فعال کرده‌اند تا هر چه سریع‌تر این مطالبه دیرینه کاربران جاده‌ای به‌ویژه مردم شریف شهرستان کمیجان محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را ۹۵۰ میلیارد ریال تاکنون عنوان کرد و گفت: پروژه تعریض محور آهنگران - ساروق - کمیجان از جمله طرح‌های نیمه تمام و مهمی بود که با پیگیری‌های مستمر به عمل آمده و همت مسئولین استانی و کشوری در دولت سیزدهم به پیشرفت مطلوب خود رسیده است؛ به طوری که امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به خرابی رویه آسفالتی راه موجود، در نظر داریم کل طول این مسیر را بهسازی و روکش آسفالت کنیم که گفتنی است در همین راستا در حال حاضر یک پیمانکار دیگر نیز مشغول اجرای روکش آسفالت در این محور است.

جهانی با اشاره به مطالبات مالی پیمانکاران برای اجرای این طرح ادامه داد: امیدواریم با تخصیص همگون منابع مالی، شاهد تسریع در پیشرفت فیزیکی طرح و نهایتاً بهره‌برداری کامل از آن باشیم.