شناسهٔ خبر: 165225 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به‌شرط تزریق نقدینگی؛

پروژه دوخطه قزوین - زنجان تا یک سال آینده به اتمام می‌رسد

پروژه 2 خطه قزوین زنجان مدیرکل راه‌آهن شمال غرب در مورد پروژه دوخطه قزوین - زنجان گفت: پروژه دوخطه قزوین - زنجان تا یک سال آینده به‌شرط تزریق نقدینگی به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن، منوچهر صفری، مدیرکل راه‌آهن شمال غرب، پروژه دوخطه قزوین - زنجان حدود ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه دو مشکل اساسی داشت. یک اینکه در محدوده ایستگاه تاکستان، معارضان اجتماعی وجود داشت که با پیگیری‌های مدیرعامل راه‌آهن و مقامات استانی زنجان و قزوین این مشکل حل شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب افزود: مشکل بعدی عدم تخصیص نقدینگی به این پروژه است. علی‌رغم اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه در دور اول سفرهای استانی ریاست‌جمهوری و تصویب ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر، تخصیص نقدینگی به‌اندازه کافی نبوده و این موضوع موجب شد که مطالبات پیمانکاران به طور کامل پرداخت نشود.

وی تصریح کرد: ارزش به‌روز شده این پروژه ۱۲ هزار میلیارد تومان است و به‌خاطر ۱۲۰۰ میلیارد تومان این پروژه معطل مانده است و اگر نقدینگی به این پروژه تخصیص یابد پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

به گفته مدیرکل راه‌آهن شمال غرب؛ این پروژه بسیار ارزشمند است و با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت ترافیک حمل بار، افزایش و زمان سفر نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.