شناسهٔ خبر: 165312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش بیش از ۲۸ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین از پایانه مرزی جلفا در فروردین ۱۴۰۳

مدیر پایانه مرزی جلفا درفروردین ماه سال ۱۴۰۳ شاهد تردد ۹ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری بوده که این آمار بیش از ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی اورجعلی علیزاده ؛ مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان گفت: درفروردین ماه سال جاری از این پایانه مرزی بیش از۵ هزار کامیون ایرانی و ۴ هزار ۶۹۰ کامیون خارجی تردد کرده است. 

اعلیزاده با اعلام این خبر افزود: در این مدت ۱۰هزار و ۶۱۵ مسافر نیز از این پایانه تردد کرده که ۸۲۹ مسافر ایرانی و ۹هزار و ۷۸۶ مسافر خارجی بوده است.  

وی گفت: میزان تردد مسافر در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۷ درصد افزایش داشته است. 

علیزاده ادامه داد: در این مدت ۲۴۹  اتوبوس ایرانی و خارجی هم از این پایانه مرزی تردد کرده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است. 

علیزاده افزود: در فروردین ماه امسال مجموع  تناژ محمولات ترانزیتی و وارداتی و صادراتی از این پایانه مرزی ۱۸۱ هزار و ۱۵۰ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل۳۴ درصد افزایش داشته است. 

لازم به ذکراست پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان (جمهوری خود مختار نخجوان )  بوده و در شهرستان جلفا در شمال  استان آذربایجان شرقی قرارگرفته است.