به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، علی اکبر محمدی در بازدید خود از عملیات اجرایی پروژه های بزرگراهی غرب هرمزگان گفت: آنچه اهمیت احداث بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم و راه اصلی بستک-لار را دو چندان کرده، این است که این محور ها بخشی از کریدور شمال - جنوب کشور بوده و در مسیر حمل و نقل کالا و مسافر به بنادر جنوبی شهید رجایی و باهنر قرار دارند.
مدیر کل ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور اضافه کرد: با احداث آزاد راه شیراز اصفهان، تکمیل و بهره برداری از بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم در ادامه زنجیره کریدور شمال- جنوب تا دریای خلیج فارس و آب های آزاد دارای اهمیت بوده و تسریع در احداث راه اصلی بستک-لار به عنوان مسیر پدآفندی بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم و مطالبه عمومی مردم و اهالی منطقه لازم و ضروری است.
این مقام مسئول اظهار کرد: تلاش میشود پروژه ها با سرعت بیشتری ادامه یابد و پیگیری تسریع ادامه عملیات اجرایی از مهم ترین اهداف این بازدید است.
افراسیاب کمالی معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی هرمزگان نیز طول بزرگراه بندرعباس-لار-جهرم را ۳۸۶ کیلومتر اعلام و افزود: ۱۵۱ کیلومتر از این بزرگراه در استان هرمزگان واقع است، عملیات احداث باند دوم به طول ۹۲ کیلومتر تکمیل و در حال بهره برداری و عملیات اجرایی ۴۰ کیلومتر از آن توسط راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه در حال انجام است و مطالعات ۱۹ کیلومتر از آن تکمیل و نیازمند تامین اعتبار لازم جهت برگزاری مناقصه است.
وی با اشاره به احداث راه اصلی بستک-لار اذعان داشت: این محور از پروژه های تفویضی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به طول ۱۲۵ کیلومتر است که ۵۴ کیلومتر از آن در استان هرمزگان قرار گرفته و با توجه به حجم ترافیک بالای عبوری از مسیر موجود، جهت سهولت تردد مقرر شد نسبت به بهسازی و تعریض و ارتقای محور به راه اصلی اقدام شود.
کمالی خاطر نشان کرد: در فاز اول احداث مسیر حد فاصل تنگ بستک تا روستای فتویه به طول ۱۰ کیلومتر احداث و در فاز دوم مقدمات احداث ادامه مسیر به طول ۵/۱۰ کیلومتر از روستای فتویه تا روستای انوه انجام و در صورت کسب مجوز و تاییدیه های لازم از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عملیاتی خواهد شد.
در این بازدید روسای حوزه های نظارت بر پروژه های شرکت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور حضور داشتند.