شناسهٔ خبر: 165459 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه با محوریت گسترش همکاری‌های فنی و تخصصی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای

تفاهم نامه سازمان راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت راه‌اندیش ژرف مانا نظر (راژمانا) باهدف ایجاد و گسترش همکاری‌‏های فنی، تخصصی و تولید پیوست علمی تفاهم‌نامه سه‌جانبه امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، موضوع این تفاهم‌نامه امضا شده میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت راه‌اندیش ژرف مانا نظر (راژمانا) شامل اجرای طرح توجیهی و مطالعات امکان‌سنجی، جانمایی و طراحی شبکه زنجیره‌ای تیرپارک‌ها در سطح کشور و ایجاد تیرپارک در پنج نقطه در سطح شبکه راه‌های کشور با پیوست علمی و پدافند غیرعامل است.

بر مبنای این گزارش در این تفاهم‌نامه، زمینه همکاری‌های سه‌جانبه توسط کارگروه مشترک در راستای اجرای اهداف و موضوع تفاهم‌نامه تعیین شده است، همچنین این تفاهم‌نامه سه‌جانبه به سایر همکاری‌های احتمالی باهدف رفع چالش‌های ملی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخته شده است.

این گزارش حاکی است باتوجه‌به اهداف و ماهیت تفاهم‌نامه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به تأمین زنجیره اطلاعات، صدور مجوز دسترسی و معرفی به ادارات و سازمان‌های مرتبط اقدام می‌کند.

بر مبنای گزارش یاد شده همچنین دانشگاه علم و صنعت ایران وظیفه ارائه طرح توجیهی و مطالعات امکان‌سنجی، جانمایی و طراحی شبکه زنجیره‌ای تیرپارک‌ها در سطح کشور با پیشنهاد مکانی برای صدور موافقت اصولی احداث تیرپارک در پنج نقطه از سطح شبکه راه‌های کشور به انضمام پیوست علمی و پدافند غیرعامل را عهده‌دار شده است.

شرکت راه‌اندیش ژرف مانا نظر (راژمانا) نیز در خصوص تأمین هزینه‌های لازم برای این منظور توافق کرده و مقرر شده است، قراردادی بر پایه مفاد این تفاهم‌نامه بین دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت راژمانا منعقد شود.

از سویی مقرر شده است درصورتی‌که شرکت راژمانا به منظور تسریع در ایجاد زنجیره تیرپارک، زمین‌هایی را در محورهای ترانزیتی کشور شناسایی کند، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بررسی کارشناسانه نسبت به صدور مجوز موردی اقدام کند.