شناسهٔ خبر: 165462 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

 رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری و جابه‌جایی یک میلیون مسافر در راه‌آهن شمال شرق۲

راه آهن شمال شرق 2 سرپرست راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۵۳ هزار و ۴۳۶ تن بوده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه آهن، محمدرضا حبیبی با تشریح عملکرد بار و مسافر راه‌آهن شمال شرق ۲ در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموع تخلیه و بارگیری انواع کالا در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۵۳ هزار و ۴۳۶ تن بوده است که از این میزان ۴۵۴ هزار و ۴۳۲ تن کالا، بارگیری و ۹۹ هزار و ۴ تن کالا، تخلیه شده که در مجموع عملکرد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

وی درباره تعداد واگن‌های بارگیری شده گفت: در سال قبل ۷ هزار و ۳۹۴ واگن بارگیری شده که این میزان در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶ هزار و ۴۴۰ واگن بوده که رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گفته حبیبی؛ صادرات ریلی از طریق حوزه استحفاظی این اداره کل از ۴ هزار و ۷۱۷ تن در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۴ هزار و ۸۸۷ تن در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته که نشان‌دهنده رشد ۲۷ درصدی است.

سرپرست راه‌آهن شمال شرق۲ افزود: واردات کالا نیز از ۱۴ هزار و ۶۱۸ تن به ۲۱ هزار و ۳۰۴ تن رسیده که رشد ۴۶ درصدی را شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات صادر شده از طریق مرز ریلی اینچه برون استان گلستان، سیمان، کاشی، سنگ آهن، شکر و آهن آلات و عمده محمولات وارد شده از این حوزه به کشور، محصولاتی همچون روغن پایه، جو و گندم است.

جابه‌جایی یک میلیون نفر مسافر در راه‌آهن شمال شرق۲

سرپرست راه‌آهن شمال شرق۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۳ هزار و ۳۶۱ نفر مسافر توسط قطارهای مسافری بین‌شهری و حومه‌ای جابه‌جا شده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ با تعداد ۹۱۲ هزار و ۷۲۳ مسافر، شاهد رشد ۱۰ درصدی عملکرد جابه‌جایی مسافر هستیم.

حبیبی افزود: از مجموع تعداد کل مسافر جابه‌جا شده، تعداد ۲۰۲ هزار و ۹۵ نفر در حوزه بین‌شهری گرگان - تهران و بالعکس است که در مقایسه با سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است. همچنین ۸۰۱ هزار و ۲۶۶ نفر مسافر در حوزه قطارهای حومه‌ای گرگان - پل سفید و بالعکس جابه‌جا شدند که نسبت به سال قبل شاهد رشد ۱۲ درصدی هستیم.