شناسهٔ خبر: 165503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران عنوان کرد؛

اعضای شورای اسلامی شهرها سفیران باز آفرینی در بافت‌های فرسوده 

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت :اعضای شورای شهرها به عنوان متولی مردم نقش برجسته ای در آگاه سازی و ترغیب مردم در حوزه بازآفرینی شهری دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ محمد آیینی مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران هم‌زمان با مراسم گرامیداشت روز شوراها که در شهر گلستان شهرستان بهارستان برگزار شد، گفت: اعضای شورای شهرها به‌عنوان متولی و افراد مورد وثوق مردم جهت نوسازی و افزایش ساخت‌وساز نقش بسزایی در آگاه سازی و اطلاع رسانی در محدوده بافت‌های فرسوده در محله‌های مورد مصوب بازآفرینی شهری دارند.

وی گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم در بافت‌های فرسوده نسبت به فواید و تسهیلاتی که در این بافت‌ها اعمال می‌شود بی اطلاع هستند لذا شورای شهرها به‌عنوان منتخبین مردم و سفیران بازآفرینی نسبت به اعتماد سازی و مزایای در نظر گرفته شده در این بافت‌های فرسوده نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه توضیح داد: شهرداری‌ها و اعضای شورای شهرها وظیفه دارند جهت محقق شدن این مهم و تسهیل در ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تمهیداتی فراهم کنند از جمله بحث تسریع و تخفیف در صدور پروانه‌ها در حداقل زمان ممکن، سند دار کردن اراضی فاقد سند مالکیت و اعتماد سازی در مردم و...

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین دستاورد ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده فراهم کردن امنیت سکونت، افزایش تراکم در ارتفاع، استفاده از تسهیلات دولتی، مهیا بودن خدمات زیربنایی و استحکام و امنیت زندگی در این محله‌ها است.

آیینی در پایان با تاکید به همکاری و هم‌فکری در جهت نوسازی و فراهم کردن شرایط زندگی در محله‌های هدف بازآفرینی از همه دست اندرکاران و متولیان امر خواست با فرهنگ سازی و تشویق سرمایه گذاران و مردمی سازی و مشارکت مردم با عنایت به شعار سال جهش تولید و مشارکت مردم در جهت نجات جان مردم دست هم دهند چرا که بهترین رزق و بهترین خدمت نجات جان انسان است.