شناسهٔ خبر: 165512 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

حضور پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی

نمایشگاه ملی مهندسی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با راه اندازی غرفه تخصصی در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی، به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و کاربردی خود پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در راستای معرفی دستاوردهای پژوهشی و کاربردی در زمینه علوم محض هواشناسی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با راه اندازی غرفه تخصصی در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳) که توسط سازمان نقشه برداری کشور در محل این سازمان برگزار شد، به ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و کاربردی خود پرداخت.

در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، شرکت های تجهیزات نقشه برداری، انجمن های علمی، صنفی و تخصصی، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و همچنین مراکز علمی و تحقیقاتی آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

از مهم ترین اهداف برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳) می توان به نمایش دستاوردهای علمی کشور در حوزه اطلاعات مکانی و همچنین صدور خدمات مهندسی به کشورهای منطقه اشاره نمود.

در این نمایشگاه تخصصی، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با ارائه سامانه های تحت وب پیش بینی نقطه ای وضع هوا، هواشناسی جاده ای، پیش بینی و هشدار آلودگی هوا، برنامه های موبایلی هوای اربعین و پیش بینی نقطه ای وضع هوا و همچنین با ارائه کتب و مقالاتی که توسط اعضاء هیات علمی و کارشناسان پژوهشی این پژوهشگاه به نگارش درآمده به ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی خود می پردازد.

شایان ذکر است، غرفه تخصصی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی (ژئوماتیک ۱۴۰۳) از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل سازمان نقشه برداری کشور میزبان علاقمندان و بازدیدکنندگان است.