شناسهٔ خبر: 165564 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی دهشدار داد؛

خلیج‌فارس مواج و ناآرام می‌شود

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در بخش‌هایی از خلیج‌فارس خبر داد که سبب مواج شدن دریا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سازمان هواشناسی از اواخر وقت سه‌شنبه تا اواخر وقت پنج‌شنبه وزش باد شدید با بیشینه سرعت ۳۲ نات معادل ۶۹ کیلومتر بر ساعت در بخش‌هایی از خلیج‌فارس رخ می‌دهد که سبب می‌شود تا بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی به یک تا دو متر و در مناطق دور از ساحل به بیش از دو متر برسد.

این شرایط سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل «استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج‌فارس» و چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های «بوشهر و هرمزگان در خلیج‌فارس» انتظار می‌رود.

برای پنج‌شنبه نیز انتظار می‌رود این شرایط در شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رخ دهد که اثرات مخاطره‌آمیزی همچون «افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت‌تأثیر» به همراه داشته باشد.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به «اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی» اقدام شود.