شناسهٔ خبر: 165565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در استان مرکزی در سال گذشته/ ۱۰۰ تقاطع روستایی ایمن سازی شد

دمه کمر اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با جدیت به کار گرفته شده ۲۰ نقطه از ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار مصوب سال ۱۴۰۲، طی سال گذشته ایمن سازی و رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تلاش حداکثری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار در شبکه راه‌های استان گفت: ۳۷ نقطه حادثه‌خیز در سال ۱۴۰۱ در استان مرکزی شناسایی و نقاط احصا شده توسط کارگروه استانی، برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال گردید که پس از بررسی‌های به عمل آمده، رفع این ۳۷ نقطه ابتدای سال گذشته به این اداره کل ابلاغ شد.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ این ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار، اقدامات لازم برای رفع این نقاط در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که با جدیت به کار گرفته شده، ۲۰ مورد از این نقاط با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال رفع خطر و ایمن سازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس تأکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، امسال هم در نظر داریم با به‌کارگیری تمام توان اجرایی و ظرفیت لجستیکی، ۱۷ نقطه باقیمانده را تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم تا گامی ارزشمند در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن در استان برداشته شود.

وی یادآور شد: برای ایمن سازی این ۱۷ نقطه حادثه‌خیز باقیمانده حدود ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم با تأمین منابع مالی مورد نیاز، شاهد تسریع در روند اجرایی و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها باشیم.

۱۰۰ تقاطع روستایی در جاده‌های استان مرکزی با احداث روشنایی نقطه‌ای ایمن سازی شد

به گفته جهانی رفع ۱۰۰ تقاطع هم‌سطح راه‌های روستایی با راه‌های فرعی و اصلی از دیگر اقدامات شاخصی است که بر اساس تأکید معاون اول ریاست جمهوری و پیگیری استاندار مرکزی و هم‌افزایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، در اقدامی جهادی با احداث روشنایی نقطه‌ای طی سال گذشته د راه‌های ر استان مرکزی ایمن‌سازی شده است.

وی در تکمیل صحبت‌های خود اظهار کرد: علاوه بر فعالیت‌های یاد شده، اقدامات مختلف دیگری نیز با استفاده از توان اجرایی ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و ماشین‌آلات در اختیار انجام شده که از آن جمله می‌توان به اصلاح قوس، ترانشه برداری، اجرای شیب شیروانی، اجرای طرح راهداری محوری، احداث واریانت، تعریض پل‌ها، احداث روشنایی، نصب حفاظ‌های میانی و... اشاره کرد.