شناسهٔ خبر: 165655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شد؛

ترددهای جاده‌ای بین استانی کرمان از مرز ۳میلیون و ۱۰۰ هزار تردد گذشت

ترددهای جاده ای بين استانی وسايل نقليه با 11 درصد افزايش از مرز 3ميليون و 100 هزار تردد گذشت سیستم‌های ترددشمار آنلاین جاده‌ای استان کرمان در فروردین ماه سال جاری حکایت از ثبت روزانه بیش از یکصد هزار و ۳۳۰ تردد دارد که نسبت به مدت مشابه یعنی اسفندماه سال گذشت، ۴ درصد افزایش داشته و در همین راستا در تاریخ هشتم فروردین بیشترین تردد ورود و خروج به استان کرمان ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، علی عبداللهی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طی فروردین ماه سال جاری محور هفت باغ علوی بیشترین تردد روزانه را در مقایسه با کل محورهای حوزه شمال استان به خود اختصاص داد و پس از آن محور کرمان- چترود، باغین به بردسیر و محور بردسیر به سیرجان به ترتیب در جایگاه بعد قرار دارند. 

عبداللهی اظهار کرد: میزان ترددهای استان در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد، محورهای هفت باغ علوی، کرمان- باغین، شهربابک- سیرجان و بم – زاهدان به ترتیب بیشترین تردد را داشته اند، همچنین تحلیل اطلاعات ترددشمار آنلاین مرکز مدیریت راه‌های استان حاکی از این واقعیت است که محورهای ورودی و خروجی از مرکز استان به سمت جنوب و غرب استان در صدر سایر محورها قرار دارند. 

وی با اشاره به سهم مبدا تردد پلاک‌های مشاهده شده در دوربین‌های پلاک خوان جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌ها گفت ۵۶درصد پلاک‌های ثبت شده مربوط به استان کرمان، ۹ درصد مربوط به استان تهران و الباقی پلاک‌های سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی، اصفهان، فارس و…بوده است. 

عبداللهی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه‌های پلاک خوان جاده‌ای مرکز مدیریت راه‌های استان، در ماه قبل از مجموع حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تردد ثبت شده، حدود ۱۸۷ هزار انواع تخلفات رانندگی ثبت شده که در همین راستا از تخلف بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز از سرعت مجاز در این بازه، ۵۸۶ مرتبه تکرار گردیده است که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهادها و مسئولین ذیربط است. 

جواد دهقانی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اطلاعات دوربین‌های ثبت سرعت جاده‌ای استان نشان می‌دهد به ترتیب محورهای باغین- کرمان با ۱۹ درصد، شهربابک- انار با ۶ درصد، رفسنجان- انار با ۵ درصد، راور- مشهد و کرمان- رفسنجان هرکدام با ۳ درصد بیشترین تخلف سرعت را به خود اختصاص داده اند. 

دهقانی افزود: تخلفات ثبت شده در استان کرمان به تفکیک ناوگان، در فروردین ماه سال جاری حاکی است که عمده تخلفات بیشتر از ۹۰ درصد توسط وسایل نقلیه شخصی انجام می‌شود و ناوگان سنگین و نیمه سنگین به ترتیب کامیون‌های کشنده و اتوبوس‌ها با درصد خیلی کمتری در جایگاه بعدی قرار دارند. 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان سامانه تلفنی، سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ را بهترین و آسان‌ترین راه برای دستیابی مردم به اطلاعات وضعیت راه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: شماره‌های تماس ۲۰۰۰۱۴۱ و ۱۰۰۰۱۴۱ نیز به عنوان سامانه پیامکی به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان هستند.