شناسهٔ خبر: 165663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های مازندران؛

زنگ ایمنی به مناسبت روزملی ایمنی به صدا درآمد

مازندران همزمان با گرامی داشت روز ایمنی حمل و نقل زنگ ایمنی برای دانش آموزان توسط دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان مازندران به صدا در آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، ابوالفضل صفری به تفاهم‌نامه فی ما بین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران اشاره کرد و گفت:  در راستای انعقاد تفاهم نامه در سال جاری آموزش ایمنی و ترافیک با هدف ارتقای سطح آموزشی نسل نو پای جامعه به مسائل فرهنگ رانندگی و ترافیکی به اجرا در می آید.

وی اظهار کرد: نهادینه کردن مباحث ایمنی به عنوان یک اقدام زیربنایی در بهبود رفتار ترافیکی در ترددهای جاده ای و فراهم کردن بستر و زمینه مناسب جهت اجرای صحیح این رفتار توسط عامل انسانی، نقش غیرقابل انکار و تعیین کننده ای دارد.

صفری ادامه داد: برای اولین بار در کشور تفاهم نامه مشترک با اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد تا در سال جدید شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت­های فرهنگی و انسانی مشترک دو اداره کل در سراسر استان در راستای ارتقا و بهبود ایمنی تردد در راهها از طریق برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌ها و طرح‌های ارتقای ایمنی در حوزه آموزش و آگاهی بخشی به نسل نوپای جامعه در بستر مشارکت و هم اندیشی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک دو دستگاه  انجام پذیرد.

وی در خصوص تعهدات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در این تفاهم نامه گفت: آموزش مستقیم به دانش آموزان با حضور کارشناسان مرتبط با راهداری مازندران  در مدارس و اوقاتی که براساس هماهنگی های قبلی به عنوان زنگ ایمنی تعیین شده است،  به طور مستمر در طول سال به همراه اجرای برنامه های متنوع با تمرکز بر مدارس پر خطر حاشیه جاده ها در فعالیت های مختلف انجام پذیرد.

صفری از تولید محتوای مرتبط با ایمنی تردد جهت بهره‌برداری مشترک و  انتشار در رسانه‌های مورد استفاده دانش آموزان و اولیای مدارس اعم از مکتوب و فضای مجازی و فضاهای تبلیغاتی در قالب کلیپ کوتاه، اینفوگرافیک، موشن گرافی، بروشور، بنر، پوستر، پادکست، پیام کوتاه پکیج های آموزشی شامل لوح فشرده، بسته های آموزشی، استند، پیک ایمنی و...خبر داد.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان دیگر برنامه این تفاهم نامه را طراحی برای لباس فرم و لوازم آموزشی از جمله کیف دانش آموزان مدارس حاشیه راهها (کلاه ،جلیقه ، کاور ، پرچم) با هدف دیده شدن و تامین ایمنی در حین عبور و مرور،برپایی اردو های تفریحی کوتاه مدت با هدف آموزش مفاهیم ایمنی در فضاها و اماکن مشترک و راه اندازی پویش همیار ایمنی با هدف جذب مشارکت دانش آموزان در ترویج فرهنگ ترافیکی عنوان کردد.

وی مهم‌ترین نشانه افزایش ایمنی را در جاده های مازندران کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی در ایام نوروز و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راههای برون شهری و روستایی شده است.