شناسهٔ خبر: 165686 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطرح کرد؛

حضور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش معادن باهدف حفظ منافع ملی و توسعه پایدار

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امسال با ورود به بازارهای جدید و حضور در بخش معادن باهدف ارتقای کیفیت در بخش اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی در راستای حفظ منافع ملی، توسعه پایدار کشور و بهره‌مندی ملت از این سرمایه عظیم خدادادی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، هیئتی به سرپرستی رضا بسطامی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران، از بخش‌ها و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید کردند و در جریان آخرین دستاوردها، تکنولوژی‌ها و تجهیزات نوین و منحصربه‌فرد قرار گرفتند.

مجید کیانپور، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این بازدید با اشاره به تاریخچه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ۷۰ سال سابقه حضور در پروژه‌های عمرانی کشور را دارد و کمتر پروژه‌ای در کشور وجود دارد که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آن نقش‌آفرینی نداشته باشد.

کیانپور افزود: تأثیرگذاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی منطبق بر رعایت سرعت، دقت و استانداردهای ملی و بین‌المللی است که این اعتماد تضمینی به وجود آورده که هم اکنون به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در مطالعه، مشاوره و ارائه خدمات متنوع آزمایشگاهی در سراسر کشور به عنوان برند برتر فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه تنوع آزمایش‌ها در سبد ارائه خدماتی شرکت بیش از نیاز کشور است خاطرنشان کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از ۶۸۰ نوع خدمت آزمایشگاهی را ارائه می‌دهد و باتوجه‌به دانش‌بنیان و فناورانه بودن این شرکت تجهیزات منحصربه‌فرد و نوینی را برای ارائه خدمت مطلوب در سراسر کشور به خدمت گرفته است.

کیانپور گفت: در زمینه حفاری نیز شرکت آزمایشگاه توانمندی مطلوبی در سراسر کشور دارد و با استفاده از ۷۲ دستگاه حفاری می‌تواند حتی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متری عمق زمین را حفاری کرده و مواد معدنی را استخراج و مورد آزمایش فنی و تخصصی قرار دهد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه این آزمایشگاه آمادگی همکاری با وزارت صمت و سازمان نظام‌مهندسی معدن را در سراسر کشور دارد گفت: از امروز آمادگی داریم تمام درخواست‌های اعضای حقیقی و حقوقی سازمان‌های نظام‌مهندسی معدن را در سراسر کشور دریافت و برای حضوری با اطمینان در جهت منافع ملی و حفظ سرمایه‌های کشور در این عرصه و ارتقای کیفیت اکتشاف، استخراج و فناوری در حوزه معدن اقدام کنیم.

در این نشست رضا بسطامی رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن نیز گفت: از سالیان قبل با تاریخچه، عملکرد و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آشنایی داشته و در استان‌ها امکانات آزمایشگاهی خوبی فراهم شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آزمایشگاه معتمدی در سراسر کشور میان جامعه مهندسی است.

بسطامی با اشاره به اینکه توسعه خوبی در آزمایشگاه طی سالیان اخیر صورت‌گرفته است گفت: باتوجه‌به توسعه که در این شرکت صورت‌گرفته زمینه‌های همکاری میان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام‌مهندسی معدن فراهم شده است.

وی ادامه داد: این سازمان آمادگی همکاری در حوزه تخصصی شناسایی و پی‌جویی مواد معدنی از اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی، متالورژی استخراجی و تمامی مراحلی که نیاز به انجام آزمایش دارد را به‌خصوص در مرحله اکتشاف که مهم‌ترین قسمت تشخیص کیفیت و کمیت مواد معدنی است را در گام نخست را دارد.

بسطامی افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حوزه تشخیص و تحلیل خواص فیزیکی و حوزه مکانیکی و نیز بهره‌برداری از تجهیزات خاص دارای امکانات خوبی است و به‌زودی فهرستی از آزمایش‌های فنی موردنیاز بخش معدن و اکتشاف در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد و امکان تعامل هرچه بیشتر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان نظام‌مهندسی معدن در راستای حفظ منافع ملی فراهم است.