شناسهٔ خبر: 165695 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اهم تصمیمات جلسه پایش مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام

ببینید| برگزاری جلسه پایش مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی جزئیات برگزاری جلسه پایش مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام را تشریح کرد.

امیر محمود غفاری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسه پایش مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: به منظور رصد آخرین وضعیت عملکردی مصوبات در حوزه راه و شهرسازی با حضور اینجانب، معاون عمرانی استانداری، مدیران و کارشناسان استانی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در محل سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌ها، برنامه زمان‌بندی اقدامات آتی مربوط به تمامی بندهای مصوبات استان (شامل۲۲ بند)، عملکرد و اقدامات دستگاه‌های مربوط بررسی و پروژه‌های قابل افتتاح نیز تعیین شد. همچنین چالش‌های مربوط به اجرای هر یک از پروژه‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای لازم جهت تسریع در اجرای مصوبات سفر در موعد مقرر، مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی از اهم تصمیمات گرفته شده در مورد بندهای مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ایلام گفت: بر تسریع در انعقاد قرارداد تهویه تونل کبیر کوه و تکمیل و بهره‌برداری پروژه مذکور با لحاظ روشنایی و تهویه، حداکثر تا پایان خردادماه سال جاری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام تاکید شد. همچنین مقرر شد؛ محدوده حادثه خیز پروژه بهسازی و ایمن سازی محور ایلام – دره شهر (واریانت میشخاص) تا پایان تیرماه سال جاری و الباقی پروژه تا پایان شهریور ماه سال جاری توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تکمیل و بهره برداری شود.

 غفاری ادامه داد: تکمیل و بهره برداری ۱۴ کیلومتر از پروژه مهران – دهلران تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، تاکید بر تسریع در تملک اراضی راه بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام و تکمیل راه دسترسی حداکثر ظرف ۴۵ روز آینده توسط استانداری ایلام و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، برنامه‌ریزی جهت تدوین بسته پیشنهادی جامع برای سفر دور دوم رییس جمهوری به استان ایلام، اخذ تصمیمات لازم در ارتباط با تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های مهم استان از دیگر تصمیمات اخذ شده در این نشست بود.