شناسهٔ خبر: 165707 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال به بهره برداری می‌رسد

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مجتبی بیاتی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه آسفالت دوم در فرودگاه کرمانشاه عملیاتی شده و خوشبختانه این پروژه مهم و ملی با سرعت قابل توجهی پیش می‌رود.

وی در خصوص توسعه پارکینگ هواپیمایی فرودگاه کرمانشاه، گفت: ۳۶ هزار مترمربع پارکینگ هواپیمایی برای پارک هم‌زمان ۴ هواپیما داشتیم که با اتمام بهسازی، قابلیت تبدیل به پارک هم‌زمان ۸ هواپیما را خواهد داشت.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به رشد پروازهای این فرودگاه گفت: تا بهمن‌ماه سال گذشته ۱۵ پرواز هفتگی داشتیم که با حمایت‌های استاندار و نمایندگان مجلس، در حال حاضر پرواز به مسیرهای تهران، مشهد و عسلویه در هفته به عدد ۴۰ رسیده است.

بیاتی با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تاکنون هزار و ۷۰۰ نشست و برخاست بر روی باند دوم انجام شده است، گفت: در حالی از اردیبهشت ۱۴۰۲ بهسازی باند اصلی شروع شده است که با بهسازی این باند و شبانه‌روزی شدن نشست و برخاست‌ها و نیز تأسیس شرکت هواپیمایی در استان و توسعه ناوگان شرکت‌های هواپیمایی، جایگاه فرودگاه کرمانشاه بهتر از گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت ۵۵ ساله فرودگاه کرمانشاه، درخصوص ارزش افزوده این فرودگاه برای غرب کشور، گفت: فرودگاه شهید اشرفی به‌عنوان فرودگاه هاب منطقه در پشتیبانی از چهار استان همجوار، جابه‌جایی زائران عتبات عالیات و مسافران کشور عراق نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: فرودگاه کرمانشاه از طلوع تا غروب عملیاتی است و امکان نشست و برخاست ۵۰ پرواز روزانه برای هواپیماهایی با بدنه متوسط را دارد.

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به برنامه زمان‌بندی تعریف شده برای پیمانکار و نیز حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاه‌ها و استان کرمانشاه، در پایان ۶ ماهه اول امسال باند این فرودگاه عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه با ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.