شناسهٔ خبر: 165758 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح تعریض دو قوس محور روستایی ابرجس شهرستان کهک

خبر سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کهک عنوان کرد: درقالب طرحی ترکیبی( امانی- پیمانی) پروژه ترانشه برداری قوسهای محورروستایی ابرجس شهرستان کهک( حدفاصل میدان قبادبزن- بیدهن) هریک به طول ۵۰ متر و عمق ۵ متر اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی ازاستان قم، مهدی مرادی، سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کهک از اجرای طرح تعریض قوسهای محور روستایی ابرجس شهرستان کهک خبر داد.

وی در تکمیل خبر فوق افزود: به دلیل موقعیت شهرستان کهک و توابع آن که از ییلاقات مهم و نقاط گرشگری استان قم می باشد، محورهای مواصلاتی آن از حجم ترافیک چشمگیری ، به ویژه در ایام پایانی هفته برخوردار است.

مرادی اضافه کرد: ارتقا سطح ایمنی و تسهیل ترافیک محورهای شهرستان کهک، هماره در اولویت فعالیتهای عمران جاده ای اداره کل متبوع قرار دارد.

وی با بیان اینکه رفع نقاط مستعد حادثه در محورهای برونشهری این شهرستان از اولویت های اجرایی اداره شهرستان کهک می باشد اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی و احصا نقاط مستعد حادثه در طول راههای شهرستان کهک، نسبت به رفع دو نقطه مستعد حادثه در محور روستایی ابرجس اقدام شد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کهک توضیح داد: مقرر شد این دونقطه که از قوسهای واقع در محور ابرجس( حدفاصل میدان قباد بزن- روستای بیدهن) هستند، در قالب طرحی ترکیبی( امانی- پیمانی) نسبت به تعریض آنها اقدام شود.

مرادی در ادامه به اقدامات فنی جهت رفع این دونقطه مستعد حادثه پرداخت و تصریح کرد: با عنایت به صخره ای بودن قوسها، به منظور تعریض آنها از یک دستگاه پیکور جهت ترانشه برداری استفاده می شود.

وی در خصوص مشخصات فنی-اجرایی پروژه نیز گفت: در مجموع هریک از این دوقوس با اجرای عملیات ترانشه برداری، به طول ۵۰ متر و عمق ۵ متر تعریض می شوند

مرادی ارتفاع اجرایی طرح را ۴  متر برآورد کرد و افزود: با توجه به موقعیت قوسها و ضرورت تسریع در اجرای طرح، دودستگاه کامیون به صورت پیوسته نسبت به بارگیری و تخلیه ترانشه ها اقدام می کنند.

سرپرست اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کهک در خصوص بازه زمانی تکمیل پروژه تعریض قوسهای محور ابرجس شهرستان کهک گفت: همانگونه که اشاره شد با توجه به موقعیت این محور و ضرورت تسریع در تکمیل طرح، ان شا... تاپایان اردیبهشت ماه سال‌جاری شاهد رفع این دونقطه مستعد حادثه خواهیم بود.

مرادی در پایان تاکید کرد: به منظور تسریع در تکمیل طرح و جلوگیری از حوادث محتمله، از مترددین گرامی این محور،  درخواست می‌شود ضمن رعایت جامع مقررات ترافیکی، تعامل لازم با مجریان پروژه را لحاظ کنند.