شناسهٔ خبر: 165881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۱۴ پروژه راهداری به طول ۷۵ کیلومتر در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی در حال اجراست

راهداری ۱۴ پروژه راهداری به طول ۷۵ کیلومتر و با ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در محورهای مواصلاتی و شریانی خراسان شمالی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: ۱۴ پروژه راهداری به طول ۷۵ کیلومتر و با ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در محورهای مواصلاتی و شریانی خراسان شمالی در حال اجراست. 

وی افزود: عملیات میکروسرفیسینگ (آسفالت حفاظتی) در محور بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۰ کیلومتر، بهسازی، لکه گیری، درزگیری و آسفالت ماستیک سنگدانه‌ای محور بجنورد-آشخانه به طول ۴ کیلومتر و اجرای عملیات لایه توپکا در محور گرمه – سنگ سوراخ به طول ۵ کیلومتر از جمله پروژه‌های دیگری است که با هدف بهبود وضعیت تردد اجرا می‌شود. 

این مسئول به اجرای ۵۰ کیلومتر بهسازی محور بجنورد- شیروان شامل روکش تقویتی، لکه گیری و درزگیری اشاره و تصریح کرد: عملیات میکروسرفیسینگ محور بجنورد-شیروان- فاروج به طول ۱۰ کیلومتر و روکش آسفالت با دانه‌بندی باز و توپکا، لکه گیری و درزگیری، روسازی و بهسازی در محور بجنورد- اسفراین به طول ۳۷ کیلومتر از پروژه‌های دیگر حوزه راهداری است. 

مشتری ادامه داد: لکه گیری هندسی و روکش آسفالت محور پیش قلعه- راز به طول ۲۴ کیلومتر و عملیات درزگیری، لکه گیری، روکش حفاظتی و روکش تقویتی محور چمن بید-گرمه- میامی به طول ۲۰ کیلومتر نیز از جمله طرح‌های این اداره کل در سال جاری است. 

وی ۱۲ کیلومتر بهسازی محور جاجرم- سنخواست- اسفراین و روکش آسفالت، تعریض و شانه‌سازی به طول ۳ کیلومتر در محور اسفراین- شیروان و اسفراین- فاروج را از پروژه‌های دیگر در راستای نگهداری راه‌ها، کاهش میزان خرابی جاده و افزایش عمر آسفالت برشمرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان بهسازی و روکش آسفالت شد. 

مشتری به اصلاح و اجرای شبکه روشنایی تونل باباامان در محور شیروان- بجنورد به طول ۳۲۴ متر اشاره کرد و گفت: اجرای فاز ۲ شبکه روشنایی گردنه امین الله به طول ۵ کیلومتر و اجرای شبکه روشنایی تقاطع بدرانلو به صورت نقطه‌ای از پروژه‌های دیگری است که در راستای بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: به پایان رساندن پروژه تکمیل پل ۷ دهانه در محور گرمه- چمن بید با بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار و تامین و نگهداری ۱۰۵ دستگاه ابنیه فنی حد فاصل محور جنگل گلستان تا شهرستان فاروج با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های دیگر این اداره کل در سال جاری است. 

مشتری اظهارکرد: امیدواریم با اجرای پروژه‌های یاد شده شاهد ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای و جان باختگان سوانح رانندگی در محورهای برون شهری باشیم.