شناسهٔ خبر: 165918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید گروه مشترک کنترل مضاعف از پروژه‌های مسکن سطح شهرستان نیشابور

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با دستور مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گروه گشت مشترک کنترل مضاعف از پروژه های مسکن سطح استان تشکیل و پروژه های سطح شهرستان نیشابور با محوریت پروژه های نهضت ملی مسکن بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، احمد باصری رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در حاشیه بازدید مشترک با همراهی زهید زارعی نائب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و هیات همراه، در جلسه با شهردار نیشابور، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه نیشابور، معاون شهرسازی شهرداری نیشابور و شهرداران و معاونت های شهرسازی شهرهای بار، دررود، فیروزه، اسحاق آباد، زبرخان، خرو آخرین وضعیت اجرای مقررات ملی ساختمان در شهرستان نیشابور را با محوریت نهضت ملی مسکن بررسی کردند.

باصری ازغندی با اشاره به الزامی بودن قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خواستار تلاش جدی شهرداران جهت اجرایی شدن این قوانین در شهرهای مختلف استان شد و خاطر نشان کرد دوری از مرکز شهرستان دلیلی بر اجرای ضعیف قاتون نیست.
در این جلسه به صورت موردی به مشکلات هر شهرداری در اجرا مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی رسیدگی شد، و در خاتمه با جمع بندی موارد مقرر شد آموزش های لازم جهت مالکین و شهرداری ها و برطرف نمودن موانع اداری اجرای مقررات با همکاری مشترک اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت پذیرد.
در ادامه اعضا جلسه ضمن بازدید از چند پروژه ساختمانی در سطح شهر نیشابور و کارگاه ساختمانی در سایت نهضت ملی مسکن نیشابور با برخی مراجعان و اعضا سازمان استان و پیمانکاران پروژه نهضت ملی مسکن در نمایندگی نیشابور سازمان نظام مهندسی ساختمان دیدار و مشکلات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است در این دیدار اعتضادی مسئول مشاوره و پیگیری های ویژه معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی نیز حضور داشت.