شناسهٔ خبر: 165925 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی ۱.۶ میلیون نفر با هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از انجام ۱۲ هزار و ۹۵۳ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۲۶ نفر مسافر در سال گذشته از این فرودگاه جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۲۶ نفر مسافر در سال گذشته از این فرودگاه جابه‌جا شدند و جابه‌جایی این تعداد مسافر با ۱۲ هزار و ۹۵۳ پرواز داخلی و خارجی انجام شده که در این حوزه نیز پروازهای فرودگاه تبریز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد مسافر جابه‌جا شده از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در سال گذشته یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۲۶ نفر بوده است که این عدد نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان از رشدی ۱۱ درصدی دارد.

آذری همچنین تصریح کرد: شرکت هواپیمایی آتا اقدام به برقراری پرواز در مسیر نجف اشرف از فرودگاه تبریز کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، متذکر شد این پرواز ساعت ۰۶:۰۰ صبح روزهای شنبه هر هفته به سمت نجف پرواز خواهد کرد و ساعت ۱۴:۳۰ همان روز به تبریز باز خواهد گشت.

وی افزود: به این ترتیب با احتساب پرواز روزهای چهارشنبه شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در مسیر بغداد، پروازهای عتبات فرودگاه تبریز به دو پرواز رفت و برگشت در هفته افزایش یافت.