شناسهٔ خبر: 165929 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار دریایی نارنجی در سواحل خوزستان و بوشهر

ارتفاع طول موج سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در برخی مناطق سواحل جنوبی کشور هشدار نارنجی دریایی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در برخی مناطق سواحل جنوبی کشور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای بیش از ۳۰ نات (باد جنوب شرقی) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بین ۱/۵ تا ۲ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر رگبار باران و رعدوبرق) از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

همچنین افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا به همراه رگبار باران و رعدوبرق در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر رخ خواهد داد.

در پی این وضعیت خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی در مناطق یاد شده وجود دارد.

در این اساس به اقداماتی همچون منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.