شناسهٔ خبر: 165948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۸ درصدی جابه‌جایی بار از مبدأ استان مرکزی

رالی خانوادگی اراک مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: میزان جابه‌جایی بار از مبدأ استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به روند افزایشی جابه‌جایی بار از مبدأ استان مرکزی در سال گذشته اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۲۴ میلیون تن بار از مبدأ استان به دیگر نقاط کشور جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی جابه‌جایی بار در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در سال گذشته ۲۴ میلیون و ۱۵۴ هزار تن از مبدأ استان جابه‌جا شد؛ این رقم برای سال ۱۴۰۰ نیز برابر با ۲۰ میلیون و ۴۹۷ هزار تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: برای حمل این میزان بار در سال گذشته، یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۱۷ بارنامه صادر شد که بر این اساس صدور بارنامه نیز در طی سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گفته جهانی ۱۷ درصد بارهای حمل شده درون استانی و ۸۳ درصد برون‌استانی بوده است که استان‌های تهران با ۱۷، اصفهان با ۱۱ و خوزستان با ۶ درصد مقاصد اصلی بار از مبدأ استان مرکزی هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ حمل بار به استان‌های تهران با ۱۱ درصد، مرکزی و اصفهان با ۲۴ درصد افزایش رو به رو بوده است، اضافه کرد: شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و زرندیه شهرستان‌های اصلی مبدأ بار در استان بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: کالاهای معدنی ساختمانی با حدود ۸ میلیون و ۶۳۵ هزار تن و کالاهای شیمیایی با حدود ۶ میلیون و ۹۰۴ هزار تن به ترتیب ۳۶ و ۲۹ درصد از مجموع بار حمل شده در استان را در سال ۱۴۰۲ تشکیل دادند.