شناسهٔ خبر: 165971 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارندگی و هشدار سیلاب در ۱۵ استان کشور

سيلاب، طغيان رودخانه و تخريب پل در محور كرج - چالوس و محورهاي روستائي شهرستان طالقان / عكس: اداره‌كل راه و شهر سازي استان البرز کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارندگی در بیشتر مناطق کشور برای ۱۵ استان سیلاب پیش بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب، مرکز، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های قزوین، البرز، تهران رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا علاوه بر این مناطق شمال شرق کشور فردا بارندگی دارد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مجدد در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارندگی تداوم دارد.

رفیعی توضیح داد: امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما پیش‌بینی شده است. جمعه جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور مورد انتظار است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده، آب‌های خلیج‌فارس و دریای خزر، مواج و متلاطم است. همچنین امروز هشدار سطح نارنجی بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، همدان و مرکزی و ارتفاعات تهران، البرز و مازندران صادر شده است.

رفیعی گفت: تهران امروز در برخی از ساعت‌ها بارندگی دارد که گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد است. بیشینه دمای امروز تهران ۲۳ درجه بالای صفر است و کمینه دما امروز به ۱۵ درجه بالای صفر رسید.