شناسهٔ خبر: 166057 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی:

بخش حجاب و عفاف علاوه بر برنامه باید کارنامه مطلوبی داشته باشد

ببینید | اولین جلسه ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۳ برگزار شد مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های ستاد حجاب و عفاف این وزارتخانه در سال ۱۴۰۳ گفت: علاوه بر برنامه‌های موجود در این ستاد، باید کارنامه مطلوبی نیز برای بخش حجاب و عفاف ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  اولین جلسه ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۳ با حضور سیده انسیه سیدجوادی، مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی، منصور احمدلو مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، حجت الاسلام وین و سایر اعضای ستاد امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

سیده انسیه سیدجوادی، مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی درباره مصوبات این جلسه توضیح داد: باهدف تبیین سیاست‌های حجاب و عفاف در وزارت راه و شهرسازی، منشوری که در سال گذشته توسط اداره کل گزینش تهیه شده بود، به معاونت‌های ستادی ادارات کل وزارت راه و شهرسازی ارسال شد، تا نظرات این ادارات نیز دریافت شود.

وی ادامه داد: این منشور در واقع دستورالعملی برای ارباب‌رجوع و همکاران است که در پی آن یک قانون و نظم اداری مشخص در خصوص مقوله حجاب و عفاف در وزارت راه و شهرسازی رعایت شود.

مشاور امور بانوان وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این که این منشور برای آقایان و خانم‌ها و در خصوص پوشش و نحوه رفتار افراد در محیط اداری وزارت راه و شهرسازی خواهد بود، افزود: نهایی‌شدن منشور منوط به تأیید نهایی آن در شورای‌عالی فرهنگی و ابلاغ به سازمان‌هاست و سازمان‌ها نیز بنا به دستورالعمل‌های خود باید این منشور را بومی‌سازی کنند.

سیدجوادی اظهار کرد: بر اساس راهبردهایی که وزارت راه و شهرسازی در خصوص مقوله عفاف و حجاب دارد، ۳ کارگروه با موضوعات نظارت و ارزیابی، فرهنگی و محتوا که بخش سیاست‌گذاری است در ستاد حجاب و عفاف وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد که اعضای این کارگروه‌ها در آینده مشخص خواهند شد.

وی در خاتمه با اشاره به این که برنامه‌های مطلوبی در حوزه حجاب و عفاف برای سال پیش رو ایجاد شده است، اظهار کرد: جدا از این که برنامه حجاب و عفاف داشته باشیم، باید کارنامه خوبی هم در این زمینه داشته باشیم تا اساس دین مبین اسلام و گفته‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین وزیر راه و شهرسازی در خصوص عفاف و حجاب، اجرایی شود.