شناسهٔ خبر: 16610 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

آمادگی فضای فرودگاه مهرآباد برای راه‌اندازی مترو/ زمان بهره‌برداری بر عهده شرکت متروی تهران است/ ویژگی‌های خط مترو فرودگاهی

علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه تمام فضای لازم برای احداث و بهره‌برداری از متروی این فرودگاه در اختیار شرکت متروی تهران قرار گرفته است گفت: زمان اعلام بهره‌برداری کامل از خط متروی این فرودگاه بر عهده شرکت متروی تهران است.

علی رستمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق وعده شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، متروی فرودگاه مهرآباد تقریبا آماده بهره‌برداری است و امروز یکشنبه تست سرد می‌شود افزود: شرایط فرودگاه برای راه‌اندازی مترو آماده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. فضای لازم برای احداث ایستگاه‌ها در اختیار مترو قرار گرفت ضمن اینکه تجهیزات مربوطه از جمله پله‌های برقی نیز فراهم است.

وی با بیان اینکه متروی فرودگاه مهرآباد یک خط ویژه جدای از قطار شهری است گفت: در فرودگاه دو ایستگاه با عنوان ایستگاه«ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد» و «ترمینال ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد» در نظر گرفته شده که در حال حاضر ایستگاه مقابل ترمینال‌های ۱ و ۲ در محوطه آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه زمان بهره‌برداری کامل از خط متروی این فرودگاه در اختیار شرکت مترو است، گفت: ریل‌گذاری این مسیر انجام و کار در مرحله تجهیز ایستگاه‌ها و راه‌اندازی واگن‌های قرار دارد که طبق وعده مسئولان مترو قرار است این خط امروز تست شود.

رستمی با اشاره به اینکه در متروی فرودگاه مهرآباد از واگن‌های ویژه فرودگاهی و متفاوت از متروی شهری استفاده می‌شود اظهار کرد: واگن‌های این مسیر نمی‌توانند وارد خطوط ریلی قطار شهری شوند چراکه طراحی آنها متفاوت است.

رستمی یادآور شد: متروی ویژه فرودگاه مهر‌آباد با حرکت از ایستگاه بیمه آغاز می‌شود و نخستین ایستگاه آن مقابل ترمینال‌های ۱ و ۲ و سپس با عبور از ایستگاه‌ ترمینال‌های ۴ و ۶ مجدد به ایستگاه بیمه می‌رسد. البته ایستگاه مقابل ترمینال‌های ۴ و ۶ هنوز آماده نیست و در مرحله ساخت قرار دارد.

بر اساس این گزارش هابیل درویش مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت متروی فرودگاه مهرآباد گفت: «خط متروی فرودگاه مهرآباد روز یکشنبه (۲۰ آذر) تست سرد (حرکت آزمایشی قطار به منظور آماده‌سازی خط و قطار) می‌شود.»

وی با بیان اینکه «متروی فرودگاه مهرآباد یک خط ویژه با ۳ ایستگاه بیمه، ایستگاه ترمینال ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و ایستگاه ۴ و ۶ است»، افزود: «بعد از تست سرد در صورت عدم مشاهده مشکل در خط و واگن‌ها خط متروی فرودگاه مهرآباد بهره‌برداری می‌شود.»

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ادامه داد: «خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت‌ترین مسیر ریلی و تونلی درون‌شهری پایتخت به طول حدود ۲ كیلومتر از ایستگاه بیمه واقع در خط ۴ منشعب می‌شود.»

وی با بیان اینکه «این خط مترو، طراحی و مبلمان متفاوتی را به جهت سهولت تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران داراست»، افزود: «مبلمان داخلی واگن‌ها، سرفاصله حركت قطارها٬ قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این خط مترو است.»

 

نظر شما