شناسهٔ خبر: 16611 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

۴۹۰ روستا مقصد گردشگری می‌شود/ بهسازی ۱۳۰ روستا برای ورود گردشگران

روستا گردشگری مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام شناسایی ۴۹۰ روستای مقصد گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بهسازی ۱۳۰ روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ورود گردشگران خبر داد.

غلامرضا مجیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدامات بنیاد مسکن در تحقق گردشگری روستایی بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۱ و در پایان دولت دهم منعقد شد گفت: در جهت اجرایی‌شدن گردشگری روستایی، کارگروهی در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تحت‌عنوان کارگروه گردشگری عشایری تشکیل شد که وظیفه شناسایی روستاها و معرفی آنها را به هیئت‌وزیران برای تصویب نهایی برعهده داشت که همه این کارها نیز انجام شد و در پی آن ۴۹۰ روستا شناسایی و به عنوان روستاهای گردشگری معرفی شدند.

مديرکل برنامه‌ريزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: برای انجام این کار نیز دو تفاهم‌نامه در سال‌های ۹۱ بین دستگاه‌های اجرایی به امضا رسید که یکی از آنها به تفاهم‌نامه چهارجانبه و دیگری نیز به پنج جانبه معروف است. در مجموع در این دو تفاهم‌نامه به صورت جداگانه ۳۱ و ۱۲۰ روستا به عنوان روستاهای اولویت‌دار شناسایی شدند تا برای آنها اقدامات و عملیات اجرایی انجام شود و بر همین اساس تقسیم‌بندی بین دستگاه‌های اجرایی انجام شد تا زیرساخت‌های موردنیاز و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری در روستاها به سرانجام برسد.

این مدیرکل تاکید کرد: آنچه که بر اساس تفاهم‌نامه‌ها بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت و توسط بنیاد پیگیری شد اقدامات اجرایی برای تامین بخشی از زیرساخت‌های ۱۵۱ روستا بود که تا به امروز تامین زیرساخت‌ها برای ۱۳۰ روستای کشور در حال انجام است.

مجیدی در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی به تعهدات و وظایف خود بر اساس تفاهم‌نامه‌ها برای تحقق گردشگری روستایی تا به امروز عمل کرده است.

لازم به ذکر است در تفاهم‌نامه چهارجانبه وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور و دفتر مناطق محروم، هر کدام از این بخش‌ها عهده دار بخشی از وظایف تحقق اجرای منظومه روستایی بودند و در تفاهم‌نامه پنج جانبه نیز علاوه بر چهاردستگاه نامبرده شده بنیاد مسکن نیز حضور داشت. /

نظر شما