شناسهٔ خبر: 166143 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای استان‌های بوشهر و هرمزگان؛

فعالیت دریایی و تردد شناورها در خلیج فارس و تنگه هرمز محدود می‌شود

موج سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی جنوب کشور، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی جنوب کشور، از ظهر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت تا پایان روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای در محدوده ۲۸ نات و بیشتر و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر، از جمله مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه خواهد بود که مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی با متلاطم شدن دریا در مناطق یاد شده، محتمل خواهد بود.

در نتیجه به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.