شناسهٔ خبر: 166145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خراسان رضوی در اجرای بسته‌های تشویقی بومی شهرها رتبه اول کشور را کسب کرد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در جلسه ستاد نوسازی مسکن که هرهفته به میزبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می‌شود، کسب رتبه اول کشور توسط خراسان رضوی در اجرای بسته‌های تشویقی بومی شهرها اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ جلسه ستاد نوسازی مسکن با موضوع بررسی وضعیت نوسازی مسکن و اجرای بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی در بافت‌های ناکارآمد شهری، بارگذاری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، ارائه گزارش راه‌اندازی حلقه‌های میانی و عملکرد بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در محلات هدف به میزبانی شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

درخواست تصویب مشوق‌های نوسازی در بافت‌های تاریخی

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه که از طریق ویدیو کنفرانس شرکت داشت، گفت: استان خراسان رضوی دارای حدود ۱۷۰۰۰ هکتار محدوده بافت هدف بازآفرینی شامل بافت فرسوده، بافت تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی است که از این میزان ۵۰۰۰ هکتار معادل حدود یک سوم این بافت را بافت تاریخی تشکیل داده است.

وی افزود: با توجه به قوانین بالادستی و عدم انطباق این قوانین با وضعیت موجود در خصوص نوسازی در بافت‌های تاریخی پیشنهاد گردید ضوابط مشترک با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شورای عالی شهرسازی و معماری تعیین و مصوب گردد تا پاسخگوی نیاز خیل عظیمی از متقاضیان واحدهای مسکونی در بافت  شده و این واحدها را به چرخه نوسازی مسکن بازگرداند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در خصوص بسته‌های تشویقی نیز اعلام داشت: از ۹۶ شهر استان در سال گذشته برای ۹۰ شهر بسته تشویقی بومی مطابق با بسته ۱۹بندی ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی تعیین، تصویب و پس از تایید در دفتر نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ و در سطح استان اجرایی شد.